Hintliler Türk Zeytin ve Zeytinyağını Sevdi

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmak
için Hindistan’ın Mumbai şehrinde 14-16 Eylül 2015 tarihleri arasında 10.su düzenlenen Annapoorna
World of Food India gıda fuarına katılarak, tanıtım faaliyetlerine devam etti.
15 ülkeden yaklaşık 200 firmanın katılım gösterdiği ve Arjantin, Avusturya, Kore, Singapur, Suudi
Arabistan ve A.B.D’nin milli katılım organizasyonu gerçekleştirdiği fuara 15m2’lik bir stand ile
katıldıklarını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan
Yardımcısı Davut ER, yıllık 230 milyar dolar gıda ürünleri ithal eden Hindistan’daki pazar paylarını
arttırmayı amaçladıklarını kaydetti.
Son yıllarda Hindistan gıda ve içecek sektöründeki en önemli iş platformlarından biri haline gelen ve
Hindistan Ticaret ve Sanayi Odaları Federasyonu FICCI organizatörlüğünde gerçekleştirilen
Annapoorna World of Food India fuarında Türk zeytin ve zeytinyağına gösterilen ilgiden son derece
memnun kaldıklarını belirten Davut ER, fuara Avrupa ve Asya’nın farklı ülkelerinden büyük
firmaların katıldığını kaydetti.
Fuar sırasında Hindistan’da ciddi ithalatçı firmalar ile görüşmeler yaptıklarını anlatan ER,
“Hindistan’da zeytinyağı tüketimi son yıllarda yıllık yüzde 50-60 oranında artıyor ve 10 bin ton
tüketime ulaştılar. Bizimde ülke olarak hedefimiz Hindistan pazarında yüzde 25 paya ulaşmak.
Yoğun olarak vejetaryen ürünlerin tüketildiği 1 milyarı aşkın nüfusu ile Hindistan, tanıtım
çalışmaların karşılığının alınacağı bir ülke. ZZTK’nın açtığı bu yolda ihracatçı firmalarımızın kararlı
ve doğru adımlar atarak başarılı olacaklarına inanıyorum ” şeklinde konuştu.

ZZTKHINDISTAN3 ZZTKHINDISTAN4

ZZTKHINDISTAN1